Smykkeværksted

Efterår 2024
Vrå Højskole

Inkl. studietur, materialer
kr 2.050 pr. uge, inkl. kost og logi.
  • 11. august. - 14. december. 2024
  • Pris i alt: 36.900 Kr.
  • Status: Ledige pladser
ledige pladser

Put a ring on it

I smykkeværkstedet bliver det muligt at lave sin egen ring. Her skal vi lære at lodde og lave indfatninger med sten.

Der findes mange muligheder også at lære at lave kæder – fx kongekæder og mere forsimplede udgaver – som består af mange små sammensatte led i bestemte mønstre.

Ligeledes prøver vi kræfter med at støbe et vedhæng – efter eget design.

Det kræver tålmodighed at arbejde med ædelt materiale og finpudse detaljer. Men arbejdet er det hele værd, når man sidder med det færdige resultat.

Her er et par Youtube videoer til inspiration

Dorthe Kjærgaard

Dorthe Kjærgaard er uddannet folkeskolelærer fra Århus Fællesseminarium med billedkunst og kristendom som linjefag. Efterfølgende har hun taget Diplomuddannelse i Billedkunst.

Hun har beskæftiget sig med kunst, siden hun selv var på højskole i det forrige århundrede, – både som underviser og udøvende kunstner.

Dorthe har været ansat på højskolen siden foråret 2021, og underviser blandt andet i Keramik og Eksistens.

Fællesskab?

Smykkeværksted 2