De første elever klar til Pixl Academy

Vrå Højskole og PixlArt har fået de første tilmeldinger til deres fælles fotosatsning Pixl Academy

Den 12. august i år starter et helt nyt 18 ugers højskoleforløb op med Vrå Højskole og PixlArt som værter. Sammen har de skabt Pixl Academy, der er til unge, der drømmer om at komme ind på en videregående fotouddannelse eller at skabe sig en fotokarriere. De to første elever er allerede tilmeldt:

– De unge vil blive undervist af professionelle fotografer og lære teori og praksis om fotografi og levende billeder. Undervisningen er dels på Vrå Højskole – dels hos PixlArt i Østervrå, og begge steder vil deltagerne møde spændende gæstelærere, der har fingeren på foto-pulsen, forklarer fotojournalist Tao Lytzen, der er stifter af netop PixlArt og en af tovholderne på det nye Pixl Academy.

En anden tovholder er Søren Schnoor, der er freelancefotograf og underviser på medielinjen på Vrå Højskole. Han ser frem til det nye forløb:

– Højskoleforløbet Pixlacademy er åbent for alle, men vi forventer, at de, der kommer, har foto-ambitioner og vil yde en ekstra indsats for at komme i mål med dem. Vores ønske er at skabe et unikt tilbud til unge, der vil ud over kanten og ud i verden med deres billeder, siger Søren Schnoor, mens Tao Lytzen supplerer:

– Forløbet er en fusion af fagligheden fra fotografiet og fælleskabet fra højskolen. Ambitionen er at gøre Pixlacademy kendt som en forberedende og formende fotoskole i international klasse.

Vil du også med på det første hold på Pixlacademy, så kan du læse mere på hjemmesiden www.pixlacademy.dk

bliv fotograf

Del denne side på de sociale medier: